torsdag 21. juli 2011

Hundens bud til sin beste venn

(Bilde: Vibekes Fotostudio)

Hundens bud til sin beste venn

1. Mitt liv varer kun få år, tenk deg om før du adopterer meg.

2. Gi meg tid til å forstå hva du forlanger av meg.

3. Gjør meg tillitsfull- du er HELE mitt liv!

4. Ikke bli sint på meg, hjelp meg heller å forstå.

5. Du har arbeidet ditt, din fritid og dine venner. Jeg har KUN deg.

6. Kommuniser med meg- selv om jeg ikke forstår alle dine ord, så forstår jeg når stemmen din er glad.

7. Husk at jeg aldri glemmer hvordan du behandler meg.

8. Ikke slå meg, mine tenner kan lett knuse din hånd, men jeg misbruker ikke min makt.

9. Ta god vare på meg, spesielt når jeg er gammel eller syk, jeg vil alltid være der for deg.

10. Enhver adskillelse fra deg betyr sorg for meg. Alt blir lettere for meg når du er der.

Usikker på hvor disse budene er hentet fra, men synes dette vare fine ord rundt hundehold og hvordan en skal ta vare på sin lille firbente.

1 kommentar:

  1. Eg får ALLTID tårer i augene når eg leser denne her :-) *snufs*

    SvarSlett